Частиною другою статті 45 Закону України від 14.10.2014 № 1700-VII «Про запобігання корупції» визначено, що у випадку припинення суб’єктом декларування своєї діяльності у нього виникає обов’язок подання декларації за період не охоплений раніше поданими деклараціями за типом «Перед звільненням».
З 19 червня 2020 року набрали чинності поправки до Порядку перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та повідомлення НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій внесені наказом НАЗК від 19.05.2020 № 204/20. Зокрема, вказаними змінами визначено, що останнім днем роботи працівника вважається фактична дата коли він виконував свої повноваження. Раніше ж останнім днем роботи вважалася дата видачі працівнику трудової книжки у зв’язку із припиненням повноважень. Таким чином, декларація за типом «Перед звільненням» подається упродовж 20 робочих днів з останнього дня роботи працівника.
Уповноважений підрозділ/особа має 5 робочих днів для того, аби перевірити, чи подав чиновник, що припинив свої повноваження, декларацію. Перевірка починається на 20-й робочий день після того, як працівник йде з посади.
Слід пам’ятати, що за несвоєчасне подання без поважних причин декларації передбачена адміністративна відповідальність згідно до ст. 1726 КУпАП, а за умисне неподання декларації – кримінальна відповідальність згідно із ст. 3661 КК України.
Більше актуальної інформації можна отримати на офіційному каналі НАЗК у «Telegram» у зручному форматі (https://t.me/NAZK_gov ua).